Micro Influencer Marketing | VisitNordjylland

Micro Influencer Marketing

Micro Influencer Marketing kommer i mange variationer. VisitNordjylland anvender i 2018 mikro influencer i flere kampagner. Det er ikke nyt at invitere micro influencers i stil med de traditionelle pressebesøg, det nye er at anvende deres indhold direkte som en del af indholdet i kampagnerne.

Norske marked
På det norske marked, anvendes der to forskellige grupper af micro influencers i tre forskellige perioder. Den første gruppe af micro influencers, var på besøg i Aalborg i Kristi Himmelfartsferien og var målrettet børnefamilier. Resultaterne af besøget gik over al forventning og influenterne nåede ud til ca. 2 millioner følgere, som udviste høje engagement rates, i form af likes, kommentarer, reposts. Det indhold som blev produceret under besøget bliver omdrejningspunktet i de kommende kampagner. Til august bydes der velkommen til influent-gruppen ”Par uden børn”, og i november og december bydes der velkommen til en gruppe influenter bestående af både børnefamilier og par uden børn. Kampagnerne bliver til i tæt samarbejde mellem VisitAalborg, VisitDenmark, Brandheroes og VisitNordjylland.

Svenske marked
På det svenske marked er det nyt i regi af kampagner at invitere micro influencers, og anvende deres indhold i kampagnen. I indeværende år er der inviteret to grupper af influencers til Nordjylland, målrettet hhv. børnefamilier og par uden børn. Besøgende afvikles før og efter højsæsonen. Kampagnerne sker i samarbejde med VisitMariagerfjord, VisitJammerbugten og Toppen af Danmark.

Engelske marked
På det engelske marked, anvendes der en anden variant af influencer marketing, nemlig begrebet ”hero influencers”. Under overskriften ”A Place to Unwind” igangsættes én kampagne med 3 fokusområder kultur, natur og gastronomi. Her udarbejdes der TV-optagelser med danske influenter, der skal indgå i kampagnen på det engelske marked.

De tre hero influencers er:

Kultur: Lisette Vind Ebbesen, Direktør for Skagens Museum.
Gastronomi: Dennis Juhl, Chefkok fra restaurant Textur og fødevarenetværket GastroNorth
Natur: Torben Juhl Olsen, formand for Thy Nationalpark.

Kampagnen på det engelske marked er blevet til i samarbejde med VisitDenmark i England, VisitThy, VisitAalborg, Turisthus Nord og VisitNordjylland.

Se eksempler fra den norske kampagne her

 

Del denne side