Fælles markedsføring giver ny flyrute luft under vingerne | VisitNordjylland

Fælles markedsføring giver ny flyrute luft under vingerne

For to uger siden var der premiere på den nye SAS rute mellem Oslo og Aalborg, og i denne forbindelse kunne et nyt marketingsamarbejde også præsenteres. Det er ideen med samarbejdet at styrke synligheden for den nye rute og at motivere ferierejsende fra Osloområdet til at tage et SAS fly direkte til Aalborg.

I de kommende uger og måneder vil der blive gennemført en række marketingtiltag, der både skal være med til at styrke nordmændenes præference for at tage på kortferie i Nordjylland og samtidig støtte billetsalget til den nye flyrute. Marketingkampagnen har et samlet omfang på 1 mio. norske kroner, hvoraf ca. 25% kommer fra de såkaldte Global Connected midler. Kampagneaktiviteterne eksekveres af VisitDenmark og SAS i fællesskab. Udover Global Connected midler har SAS, Aalborg Lufthavn, Oslo Gardermoen, VisitAalborg, og VisitNordjylland bidraget økonomisk til indsatsen.

Den nye flyrute og de nye marketingtiltag i Osloområdet kommer på et godt tidspunkt, hvor der er behov for, at nordjysk turisme gør en ekstra indsats på det norske marked, da konkurrencesituationen er presset på grund af en lav norsk kronekurs og en generel afmatning i norsk økonomi.  

Den nye SAS-rute mellem Oslo og Aalborg har fem direkte afgange om ugen, og tidspunkterne for flyvningerne ligger bl.a. torsdag, fredag og søndag aften, hvilket giver de norske gæster gode muligheder for at tage på en forlænget weekend i Aalborg og Nordjylland. Ruten beflyves med en maskine med plads til 88 passagerer, og billigste enkeltbillet til Aalborg er set på nettet til 749 NOK.

Incoming North Denmark

Del denne side